Slimme koppeling: Sonal werkt klantgerichter met Archie CRM en 3CX
Sonal, een gerenommeerde aanbieder van telefonie-oplossingen, heeft zelf een innovatieve koppeling ontwikkeld tussen Archie CRM en het telefoniesysteem 3CX. Deze integratie stelt medewerkers in staat om direct in Archie CRM te zien wie er belt, de juiste informatie te raadplegen en daardoor relaties beter te woord staan.
Wat is 3CX?
3CX is een digitale telefooncentrale waarmee bedrijven altijd bereikbaar zijn, zowel via het bedrijfsnummer als mobiel. Klanten kiezen voor 3CX vanwege de zeer competitieve prijs en de uitgebreide mogelijkheden.
Efficiënter en klantgerichter werken
Michaël de Clercq, zaakvoerder van Sonal, legt uit: “Als gebruiker van Archie CRM en Platinum partner van 3CX lag een koppeling tussen deze systemen voor de hand.”
Sonal zag hierin niet alleen mogelijkheden om zelf efficiënter te werken, ook andere gebruikers van Archie CRM en 3CX kunnen hier hun voordeel mee doen.
Michaël vervolgt: “Dankzij de koppeling tussen Archie CRM en 3CX beschikt het team van Sonal bij een binnenkomend gesprek onmiddellijk over relevante gegevens, zoals correspondentiegeschiedenis, verkoopkansen en andere klantinformatie. Dit leidt tot een aanzienlijke verbetering in de manier waarop gesprekken worden afgehandeld.”
Er zijn veel minder handelingen per gesprek. Medewerkers hoeven niet meer handmatig te zoeken naar klantinformatie, omdat alles direct beschikbaar is. Daarnaast kunnen ze prospects en klanten veel beter helpen: het team weet precies wie er aan de lijn is en heeft alle relevante informatie binnen handbereik. Dit stelt hen in staat om proactief en met kennis van zaken te reageren op vragen of verzoeken.
“Er zijn veel minder handelingen per gesprek. Medewerkers hoeven niet meer handmatig te zoeken naar klantinformatie, omdat alles direct beschikbaar is. ”
Bovendien kunnen medewerkers tijdens het gesprek direct notities invoeren in Archie CRM, die automatisch aan het betreffende klantdossier worden toegevoegd. Dit zorgt voor een naadloze documentatie en betere opvolging van klantcontacten.
Medewerkers die dagelijks veel contacten bellen, profiteren van de mogelijkheid om direct vanuit Archie CRM met een druk op de knop een relatie te kunnen bellen.
Eenvoudige koppeling, groot effect
De koppeling tussen Archie CRM en 3CX was eenvoudig te realiseren dankzij de handige interfacefuncties die beide systemen aanbieden. “Binnen korte tijd wisten we hiermee een grote slag te slaan in efficiëntie en klantgerichtheid,” aldus Michaël. Dit laat zien hoe krachtig het gebruik van goed geïntegreerde systemen kan zijn voor bedrijven die streven naar betere dienstverlening.
Meer dan 20 jaar tevreden Archie CRM gebruiker
Sonal maakt al meer dan 20 jaar gebruik van Archie CRM en is zeer tevreden over de uitgebreide functionaliteiten en gebruiksvriendelijkheid.
Michaël: “Het systeem speelt een cruciale rol in onze dagelijkse bedrijfsvoering. Zo wordt Archie onder andere gebruikt voor het beheren van relaties, het opslaan van correspondentie rondom verkooptrajecten, pipelinebeheer, het automatisch genereren van offertes en het maken van sales forecasts en analyses.”
Met de nieuwe koppeling tussen Archie en 3CX heeft het bedrijf een volgende stap gezet in het optimaliseren van hun klantcontact en hun interne processen.
Inspiratie voor andere bedrijven
Het succesverhaal van Sonal laat zien hoe relatief eenvoudige technische oplossingen grote impact kunnen hebben op de dagelijkse praktijk. De integratie van Archie CRM met 3CX bewijst dat slimme koppelingen niet alleen tijd besparen, maar ook bijdragen aan een betere klantbeleving.
Wil je ook aan de slag met een koppeling tussen Archie CRM en 3CX of zie je kansen voor een andere CRM-integratie? Neem contact met ons op voor meer informatie!
Over Sonal
Sonal is specialist in professionele telecommunicatie: telefonie, radio- en satellietcommunicatie. Ze werken sinds 1978 voor diverse bedrijven, overheden en sectoren. Vanuit hun locatie in het Antwerpse Mortsel zijn ze een toonaangevende leverancier van hoogwaardige telecomproducten met een uitstekende reputatie als systeemintegrator en software-ontwikkelaar.