Veelgestelde vragen

Waar heb je vragen over?

Algemene vragen CRM

Over Archie

Functionaliteiten Archie

Algemene vragen over CRM

Gaan er gegevens verloren wanneer ik overstap van CRM software?

Gegevens die in jouw oude systeem staan kunnen overgezet worden naar de Archie CRM oplossing. Dit gaat in overleg met onze adviseurs en software integration engineers. Zij kijken wat mogelijk is.

 0 

Hoe kan ik mijn bedrijfsvoering verbeteren?

Om een goede bedrijfsvoering te hebben moet je makkelijk en snel de juiste informatie beschikbaar hebben. Je weet dan wat er speelt en je kan pro-actief acteren. Archie zorgt ervoor dat je al die belangrijke informatie snel hebt en makkelijk kan delen met je collega’s.

 0 

Is CRM hetzelfde als ERP?

Nee, CRM is geen ERP. Het belangrijkste verschil tussen ERP en CRM is dat CRM voor relatiebeheer dient en ERP voor financiële processen. Vaak biedt een ERP een simpele Customer Relationship Management software aan binnen het ERP systeem. ERP wordt vaak naast CRM gebruikt voor. Voor relatiemanagement is het aanbevolen om een echt CRM systeem aan te schaffen dat je naast je ERP systeem kunt gebruiken. Lees hier meer over verschil CRM – ERP.

 0 

Waar staat CRM voor?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Eigenlijk is CRM een stukje software dat gebruikt wordt door organisaties om de relatie en interactie met (potentiële) klanten te beheren. Een goed CRM-systeem is in staat om relaties te organiseren, synchroniseren en automatiseren.

 0 

Waarom is CRM belangrijk?

Om prettig samen te werken tussen klanten en collega’s en als organisatie te groeien is het belangrijk om informatie over klantcontacten te delen, een goed CRM systeem is daarvoor de basis. CRM software is voor bedrijven een strategie. Het helpt je betere inzichten te krijgen in jouw klantenbestand waardoor je het maximale uit je klanten kunt halen.

 +1 

Wat is After Marketing?

After Marketing wordt gebruikt om het de stappen te omschrijven die een bedrijf neemt na de verkoop van een product of service om de customer loyaliteit te behouden. De kans op terugkerende aankopen of bestellingen wordt hiermee vergroot.

 0 

Wat is Artificial Intelligence en zit het ook in CRM?

Artificial Intelligence, Kunstmatige Intelligentie, is de wetenschap die gebruikt wordt om iets te creëren dat een zekere mate van intelligentie vertoont. Het wordt bij CRM onder andere gebruikt voor het onderdeel sales. Dan moet je denken aan het vereenvoudigen van data invoer en het bewerken en analyseren ervan. Artificial Intelligence is bijvoorbeeld in staat om klantsentimenten te onderscheiden door het analyseren van gesprekken die een verkoper voert en hier direct op in te grijpen. Groen als het telefoongesprek goed gaat en oranje of rood als de verkoper te heftig reageert.

In dit artikel: “toepasbaarheid van CRM en Artificial Intelligence” is meer te vinden over CRM en kunstmatige intelligentie.

 0 

Wat is ASP?

ASP betekent Aplication Service Provider. Dit is een leverancier die er voor zorgt dat je via internet gebruik kan maken van jouw bedrijfssoftware, zoals CRM. Met ASP hoef je applicaties niet meer op te slaan op je eigen computer. Dit wordt door de leverancier op een centrale locatie gedaan. 

 

 

 0 

Wat is CRM software?

CRM software is een toepassing die helpt bij het onderhouden en ondersteunen van relaties en klantcontacten. Archie is een voorbeeld van een software pakket voor het onderhouden van relaties.

 0 

Wat is CRM?

CRM is een afkorting voor Customer Relationship Management. Het is een strategie waarbij een organisatie zijn relaties en communicatie met zijn klanten bijhoudt. Bij CRM wordt dit meestal gedaan door middel van een software systeem. Het voornaamste doel van een CRM systeem is het beheren van zakelijke relaties. Niet alleen zakelijke relaties, maar ook andere soorten relaties kunnen worden beheerd in een CRM systeem. Zo kan een gemeente kantoor bijvoorbeeld de relaties met inwoners of bedrijven bijhouden zodat ze altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. 

Benieuwd wat CRM voor jouw bedrijf, gemeente of Non-Profit organisatie kan betekenen? Neem contact met Archie op om eens te sparren over hoe je jouw bedrijfsvoering nog efficiënter kunt maken.

 0 

Wat is klantbeheer?

Klantbeheer houdt letterlijk in dat je jouw klantenbestand beheerd op een geordende manier. Een veel gebruikt systeem hiervoor is CRM (Customer Relationship Management). Het is een systeem waarbij men data gedreven zakelijke relaties onderhoudt.

 0 

Wat is SaaS?

SaaS betekent ‘Software as a Service’. SaaS wordt ook wel Software on demand genoemd. Het is een software dat als online dienst wordt aangeboden zodat je geen programma’s meer hoeft te downloaden of te installeren. Bekende voorbeelden zijn Netflix, Mailchimp, Spotify en Canva. Je kunt bij deze bedrijven diensten afnemen tegen een maandelijkse vergoeding. Archie is nog niet volledig SaaS. Je kunt momenteel al wel veel diensten afnemen via SaaS, maar nog niet alle onderdelen van het CRM systeem zijn hier aan toegevoegd. In de toekomst gaat dit zeker nog gebeuren!

 0 

Wat kan ik allemaal met CRM?

Een goed CRM systeem geeft bedrijven de mogelijkheid om gegevens van klanten en prospects op te slaan vanuit één centrale locatie. Daarnaast is een goed CRM pakket ideaal voor het bijhouden van klantcontacten en het delen van onderlinge informatie met andere collega’s binnen een bedrijf. Dit kan resulteren in een aantoonbare bedrijfsgroei. Tegenwoordig beschikken de meeste CRM systemen over uitgebreide modules en koppelingen met andere systemen om het werken met een relatiebeheersysteem zo gemakkelijk mogelijk te maken.

 0 

Over Archie CRM Software

Bij wie kan ik terecht voor vragen over Archie CRM?

Voor algemene vragen: +31 (0)299 411 800. Wij brengen je in contact met de juiste persoon of afdeling. Voor klantsupport (technische ondersteuning en gebruikersvragen): +31 (0)299-411 811

 0 

Heeft Archie ook een mobiele oplossing?

Archie heeft een mobiele oplossing, de Archie CRM app. Met deze app heb je alle informatie van je relaties bij de hand, waar je ook bent. De app kent handige features, waaronder spraak gestuurde invoer van gespreksnotities en push notificaties. Alles wat in de app ingevoerd wordt is meteen beschikbaar voor collega’s op de zaak.

 0 

Help, mijn klantbestand is weg!

Neem contact op met Archie support +31 299-411811 of support@archie.nl, zij helpen je snel verder en lossen het graag voor je op.

 0 

Hoe kan Archie mijn probleem oplossen?

Wanneer je te maken hebt met werkprocessen op het gebied van relatiebeheer, marketing, sales en services die niet goed lopen, dan helpen we je graag. Dit doen wij door 1:1 met je de situatie te analyseren en wensen te bespreken. Samen gaan we kijken hoe deze processen kunnen structureren met ondersteuning van onze CRM functionaliteit. Neem hierover contact met ons op of vraag een gratis demo aan waarbij een van onze gesprekspartners kijkt hoe Archie jouw bedrijfsvoering kan optimaliseren.

 0 

Hoe kan ik mijn licentie opzeggen?

Dit kan op twee manieren. Schriftelijk aangetekend of via een mail naar administration@archie.nl.

 0 

Hoe kan ik mijn licentie uitbreiden met gebruikers?

Neem hiervoor contact met ons op. Wij helpen je met de verdere afhandeling.

 0 

Hoe lang duurt het voordat ik Archie helemaal begrijp?

Na een korte basistraining begrijp je Archie snel, de software is vrij intuïtief. Zoals met alle software is het belangrijk regelmatig met Archie te blijven werken zodat je op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. De klanten van Archie beschouwen ons systeem als zeer gebruiksvriendelijk. 

 0 

Hoeveel tijd kost het om Archie te implementeren binnen het bedrijf?

Archie wordt door onze eigen zeer ervaren medewerkers geïmplementeerd waardoor je, afhankelijk van de licentiesamenstelling, binnen een maand operationeel kan zijn.

 0 

In welke talen kan ik Archie gebruiken?

Standaard is Archie beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans en Duits. Andere mogelijkheden kun je met ons bespreken.

 0 

Is Archie CRM gemakkelijk in gebruik?

Ja, Archie is makkelijk te gebruiken, je vindt er snel je weg in. Onze klanten geven ook aan dat Archie CRM software zeer gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk in gebruik.

 0 

Is Archie een SaaS oplossing?

Ja, Archie kan (afhankelijk van de wensen) als SaaS beschikbaar zijn. Voor specifieke informatie vraag onze sales.

 0 

Is Archie ook geschikt voor eenmanszaken?

Nee, Archie is meer geschikt vanaf 5 gebruikers.

 0 

Is het mogelijk om met Archie op te schalen?

Ja, dat is mogelijk! Neem voor jouw specifieke wens contact op met onze sales support, +31 (0)299-411800 of mail archie@archie.nl.

 0 

Kan ik analyses maken met Archie CRM software?

Archie beschikt over uitgebreide analysemogelijkheden; gegevens van relaties en contactpersonen (database), sales (inclusief prognoses en klantenpiramide), projecten, marketing (campagnes), tijdregistratie en helpdesk.

 0 

Kan ik Archie CRM gebruiken voor een betere bedrijfsvoering?

Ja, door de hulp van Archie kan je je concentreren op de zaken die belangrijk zijn voor je organisatie waardoor de bedrijfsvoering makkelijker en dus beter wordt.

 0 

Kan ik Archie gratis uitproberen?

Wij bieden geen gratis trial versie aan. Wij geloven namelijk dat je de voordelen en functionaliteit van Archie beter kunt ervaren door een begeleid testtraject. Neem hiervoor contact met ons op.

 0 

Kan ik Archie koppelen aan andere programma’s?

Met Archie kan je met veel verschillende andere software koppelen, of het nu email-marketing, VOIP of ERP is. Voor details klik hier.

 0 

Kan ik Archie ook gebruiken voor B2C?

Het ligt eraan wat je doel is, In de basis is Archie geschreven voor B2B markt en dus minder geschikt voor B2C. Het is natuurlijk wel mogelijk om Archie CRM software te gebruiken voor de B2C markt. Neem eens contact op met Archie en wij zullen dan beoordelen of ons CRM systeem geschikt is voor jouw bedrijf.

 0 

Kan ik mijn gegevens in de cloud opslaan?

Ja, dat kan. Archie heeft een eigen veilige cloud omgeving in Nederland.

 0 

Kan ik specifieke wensen doorgeven aan Archie?

Op de site van Archie vind je een wensenpagina waar je jouw wens of idee kunt invullen. Binnen Archie kijken we of deze gehonoreerd kan worden.
Ga naar https://www.archie.nl/wensen-en-ideeen/.

 

 0 

Krijg ik korting wanneer ik veel gebruikers heb?

In overleg met de sales afdeling van Archie zijn er veel mogelijkheden. Alles is afhankelijk van het totale licentiecontract.

 0 

Kun je facturen maken met Archie CRM?

Factureren is mogelijk in Archie CRM als je beschikt over de Sales Module.

 0 

Moet ik de Archie CRM software zelf installeren?

Nee, de eerste installatie van Archie wordt door de ervaren medewerkers van Archie verzorgd.

 0 

Voor hoeveel medewerkers is Archie geschikt?

Archie is het geschikt vanaf 5 tot 500 medewerkers.

 0 

Voor welke branche is Archie geschikt?

Archie is in basis geschreven voor de B2B markt en is niet branche-gerelateerd. Dit betekent dat je met onze software kunt werken, ongeacht wat je bedrijfsactiviteiten zijn. Iedereen heeft immers te maken met relaties en contacten en alle processen die daarmee gemoeid zijn. Het is uiteraard ook mogelijk om Archie aan te schaffen binnen de B2C markt. Neem hierover contact op met Archie voor de mogelijkheden.

 0 

Waar wordt mijn data opgeslagen?

De data van Archie wordt veilig opgeslagen in een Nederlandse cloud bij NorthC datacenters 

 0 

Waarom heeft Archie geen eigen ERP oplossing?

Archie is gespecialiseerd in CRM, via koppelingen met alle bekende ERP-systemen heb je het “the best of both worlds”.

 0 

Wat is het voordeel van Archie CRM software?

Met Archie CRM verzeker je je van een betrouwbare Nederlands partner met bijna 40 jaar CRM ervaring die je helpt om jouw organisatie te laten groeien zoals jij dat wil.

 0 

Wat moet ik doen wanneer het Archie systeem stoort?

Voor storingen kun je contact opnemen met Archie Support, via +31 (0)299-411811 of support@archie.nl, zij helpen je verder

 0 

Wat zijn de kosten wanneer ik een verandering aan het CRM systeem wil aanbrengen?

Dat is per licentiecontract verschillend. Neem hiervoor contact op met sales support. 

 0 

Welke koppelingen heeft Archie?

Met Archie kan je met veel verschillende andere software koppelen, of het nu email-marketing, VOIP of ERP is. Bekijk hier met welke systemen wij eenvoudig kunnen koppelen.

 0 

Werkt Archie CRM op een Apple device?

Ja, Archie werkt op een Apple, via de browser, maar niet via het operating system (iOS).

 0 

Werkt Archie CRM op elk device?

Ja, Archie is beschikbaar op desktop, laptop, tablet en telefoon.

 0 

Zijn mijn gegevens beveiligd?

Jazeker, veiligheid van de data van onze klanten vinden wij heel belangrijk. Onze beveiligingsmaatregelen voor onze hostingomgevinng staan hier beschreven.

 0 

Functionaliteiten Archie CRM

Heeft Archie ook ERP?

Nee, Archie is gespecialiseerd in CRM maar wel goed te koppelen aan ERP. Zo heb je “the best of both worlds”.

 0 

Kan ik Mailchimp koppelen aan Archie?

Ja, Archie heeft een koppeling met Mailchimp. Naast het aanbieden van relatie- en contactgegevens voor een e-mailing op maat, krijg je ook wijzigingen en meldingen teruggekoppeld om te verwerken.
Lees hier meer over de mogelijkheden.

 0 

Wat is een API en heeft Archie die?

API staat voor Application Programming Interface. Het is een verzameling definities waardoor de software kan communiceren met andere software of onderdelen daarvan. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt om een import vanaf een website te standaardiseren of een koppeling tussen twee software systemen te bewerkstelligen. Er worden gegevens aan de API aangeboden die het verwerkt en in de database inleest of de software koppelt. De software van Archie CRM heeft ook een API waarover hier meer te vinden is.

 0 

Welke mogelijkheden zijn er bij Archie CRM software?

Archie gaat verder dan CRM alleen, van eerste klantcontact tot factuur en alles wat daaromheen belangrijk is om op een goede manier relaties te onderhouden en business te ondersteunen in het behalen van de doelstellingen.

 0 

Antwoord op je vraag zit er niet tussen?

Neem contact met ons op per mail of bel direct zodat je gelijk antwoord krijgt op je vraag.

Ambachtsweg 13, 1474 HV, Oosthuizen