Zet ChatGPT voor je aan het werk via uitgaande koppelingen in Archie CRM
In deze rubriek bespreken we handige tips en tricks zodat jij meer haalt uit jouw Archie CRM. Deze keer hebben we een tip voor je over het slim inzetten van de functie ‘uitgaande koppelingen’ in combinatie met AI.
Hoe beter je een organisatie kent, hoe gerichter je kunt inspelen op wensen en ontwikkelingen. Door alle relevante informatie vast te leggen in Archie CRM krijg je een compleet beeld van je relatie. De functie ‘uitgaande koppelingen’ helpt je hierbij.
Hoe het werkt
Via uitgaande koppelingen in Archie CRM roep je eenvoudig externe websites of applicaties aan.
Dat kan dus ook met ChatGPT. Daar komt bij dat je variabelen uit Archie CRM in een vooraf ingestelde opdracht (prompt) kunt meesturen naar ChatGPT.
Met één druk op de knop wordt de prompt met gegevens automatisch doorgestuurd, waarna het antwoord van ChatGPT direct verschijnt binnen de Archie-omgeving of in een externe browser (deze keuze kan je zelf maken). Vandaaruit ga je verder met je chat.
De informatie uit ChatGPT kun je vervolgens eenvoudig kopiëren naar de organisatie- of contacthistorie, of als PDF of ander document opmaken en uploaden bij de relatie.
Zo heb je in één overzicht alle relevante gegevens bij de hand en kom je goed voorbereid aan bij je volgende contactmoment met deze prospect.
Hoe breng ik de koppeling tot stand?
Stap 1:
Koppelingen stel je eenvoudig in via het aparte programma van Archie Systeembeheer (Archie Admin).
Dit doe je bij het onderdeel Integraties:
Daar kies je voor Archie2TheWorld en voeg de koppeling toe. Je kunt direct een startvraag (prompt) opgeven.
Een voorbeeld op organisatieniveau:
https://chatgpt.com/?q=kan%20je%20wat%20vertellen%20over%20de%20organisatie%20<R35;URL>
Een voorbeeld op contactpersoon niveau:
https://chatgpt.com/?q=Kan%20je%20wat%20vertellen%20over%20de%20persoon%20<K22;URL>%20die werkt bij <R01;URL> uit <R09;URL>
Vervolgens start je in de werkomgeving van Archie en roep de uitgaande koppeling op door op de wereldbol bij de organisatie of de contactpersoon te klikken.
Use Case
Je hebt contact met een nieuwe prospect die nog niet in Archie CRM staat. Via de KVK-koppeling zoek je het bedrijf op en voeg je met één klik de relatie toe, inclusief basisgegevens zoals adres, branchecodering en het aantal FTE.
Omdat je ook wilt weten hoe dit bedrijf omgaat met duurzaamheid, roep je via uitgaande koppelingen ChatGPT aan met de prompt die je vooraf hebt ingesteld. ChatGPT levert direct extra achtergrondinformatie over deze specifieke relatie, die je vervolgens bij de relatiekaart in Archie CRM plakt. Dit alles zonder jouw Archie-omgeving te verlaten.