Werken met Archie CRM

De vraag naar flexibele werkplekken, ook voor degene die de normale kantoortijden plachten aan te houden, neemt hand over hand toe. Dat betekent dat er geen verschil mag zijn tussen de computer die op de werkplek wordt opgestart en de laptop die thuis voor de werkzaamheden gebruikt wordt.

CRM oplossingen

Al snel komt de term cloud om de hoek kijken, een uitermate geschikte plek om de software te draaien zonder alle technische rompslomp en beheersproblematiek die het interne netwerk kent.

CRM oplossingen zijn per uitstek geschikt om in de cloud te draaien. De toegang gaat via een beveiligd datacentrum en vrijwel elk apparaat waar een browser op draait kan ingezet worden om met uitgebreid relatiebeheer aan de gang te gaan. Dat kan een tablet zijn, een smartphone, een laptop op gewoon de thuiscomputer.

Archie CRM draait ook in de cloud en we geven graag een blik in de keuken wat thuis- of flexibel werken in kan houden.

Outlook

Als de computer eenmaal is opgestart dan is het bekijken van de email vaak één van de eerste dingen die gedaan wordt. Outlook kan vanuit Archie opgestart worden en de belangrijke emails worden direct achter de juiste contactpersoon of het bedrijf opgeslagen. Mocht er een uitgebreide emailuitwisseling zijn dan kan die naderhand altijd snel teruggevonden worden.

archie crm

Verjaardagen

Bij het beginscherm kan ingesteld worden of de verjaardagen getoond moeten worden, kan zijn dat er een contactpersoon tussen zit waar u extra aandacht wil besteden door hem of haar te feliciteren. Een uitstekend moment om de band te versterken, één van de basisprincipes van CRM.

archie crm

Zoeken

Dan wordt het tijd om de klantaanvragen te verwerken, de openstaande offertes te bekijken of de customer support meldingen door te nemen om te kijken of er actie vereist is. Dit alles kan vanuit toegankelijke dashboards en overzichten.

De telefoon staat natuurlijk ook niet stil, in dat opzicht is er weinig verschil tussen de flexibele werkplek of op het kantoor. Je hoeft niet een lijst met mogelijke contactpersonen door om bij de degene te komen die u aan de telefoon heeft. Met de telefoonkoppeling of de razendsnelle zoekmogelijkheden krijg je direct het juiste persoon of bedrijf te zien. De gespreksverslagen met de relatie worden opgeslagen en een opvolg afspraak is snel gemaakt.

Vragen over offertes of openstaande calls kunnen razendsnel opgezocht worden tot in de Word, Excel of PDF documenten dankzij de zoekmachine mogelijkheden die in Archie CRM zijn ingebouwd. Zelfs een obscuur mailtje, brief of gespreksnotitie komt bovendrijven.

Dit voorkomt dat je met je mond vol tanden komt te staan en het “ik bel u over een uurtje even terug” kan vermijden. Alle relevante informatie heb je overzichtelijk tot je beschikking.

Dat overzichtelijk en snel is tot in de relatiekaart terug te vinden waar te zien of er contactmomenten met de klant geweest zijn. Of dit nu opgeslagen emails zijn, offertes, gespreksverslagen in de historie of campagnes. Als het “lampje” op groen staat dan is er informatie.

archie crm

Afhandeling

Mocht er na het telefoongesprek verduidelijking nodig zijn via email of een officiële brief dan is dat het zogeheten fluitje van een cent. Niet alleen is Archie één van de meest uitgebreide CRM oplossingen van Nederland het is tevens te gebruiken als uitgebreid Outlook adressenboek met mogelijkheden die niet in het emailpakket zijn terug te vinden.

Het emailadres aanklikken zorgt voor een nieuwe email die direct gekoppeld is in Archie en waar aan de hand van het call-nummer ook de informatie van de afdeling Customer Support aan gekoppeld kan worden. Is de relatie gelijk op de hoogte van de voortgang van de lopende melding.

Na het versturen van het mailtje kan in de grafische agenda een vervolgafspraak of call-to-action aangemaakt worden voor jezelf of een collega die de melding verder moet afwerken.

Moet er een collega buiten de deur ingezet moeten worden dan kan dat snel geregeld worden via de Geomap waarin de beschikbaarheid tegen de geografische bestemming, plaats in Nederland, kan worden afgezet.

archie crm

Lijsten

De ochtend loopt ondertussen gewoon door en na een kopje koffie of thee is het alweer tijd om de vergadering voor te bereiden die geheel in lijn met de flexibele werkplek via een video vergadering gaat.

De topklanten in het midden van Nederland zijn het onderwerp van de vergadering en of daar nog mogelijkheden zijn om diensten of producten kwijt te kunnen. Klantbehoud en Customer Satisfaction zijn hier de toverwoorden.

Via de ingebouwde selectiemogelijkheden staan de klanten overzichtelijk op het scherm en als er informatie doorgestuurd moeten worden naar deelnemers die niet de beschikking hebben over Archie CRM dan kunnen die eenvoudig, via lijsten, naar Excel geëxporteerd worden.

Via de lijsten is het mogelijk om de gegevens die in Archie staan te ontsluiten voor bijvoorbeeld managementrapportages, het up-to-date houden van de NAW gegevens of gewoon een overzicht van alle afspraken.

archie crm

Het eerste gedeelte van de ochtend zit er in ieder geval op. In het volgende deel meer over de mogelijkheden van Archie CRM in het dagelijks gebruik.

Meer over Archie CRM en de diverse modules is hier te vinden.

Tags: , ,

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.