Wat is Social CRM?

Social CRM is niets anders dan een kanaal waarmee inzicht in klanten gekregen kan worden. De diverse social media zijn perfect om naamsbekendheid op te bouwen, merkentrouw te realiseren en direct op de vragen en wensen van klanten te reageren.

Er zijn echter genoeg valkuilen. Zonder een duidelijke strategie "iets" met social media sites te gaan doen kan minder goed werken. Alle communicatie is open en voor iedereen zichtbaar. Een minder tactische benadering van een probleem kan leiden tot negatieve aandacht die zich als een inktvlek kan verspreiden.

Een duidelijk, eenduidig, verhaal vanuit het bedrijf is belangrijk om verwarring te voorkomen. In dit uitgebreide verhaal over Social CRM wordt Marmite als voorbeeld naar voren geschoven als een bedrijf dat het goed doet op de social media sites. Het bedrijf heeft een Facebook pagina maar haalt de echte winst op Twitter waar het een persoonlijke band met de klanten probeert op te bouwen.

In het artikel staan nog een paar goede tips om goed van de social media sites gebruik te maken en dit te koppelen aan de CRM visie.

 

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.