CRM is populair

Steeds meer b2b bedrijven gebruiken CRM

Het einde van 2016 komt in zicht en dus wordt alvast een blik op de toekomst geworpen. CRM is in de wereld van B2B-marketing populairder dan ooit.

b2b gebruikt crm
Onderzoek

Het onderzoek van de software start-up Online Succes brengt de trends op het gebied van B2B-marketing in beeld. Online Succes vroeg ruim 200 business-to-business marketeers naar hun mening.

CRM in de wereld van B2B

Het gebruik van CRM is in de wereld van business-to-business marketing populair: 70% van de ondervraagde marketeers laat weten gebruik te maken van een CRM-systeem. Het gebruik van CRM zal volgens de verwachtingen stijgen naar 83% in 2017.

crm

Lead-generatie en online adverteren

Ook online adverteren is populair. B2B wordt online adverteren met name ingezet voor lead generatie. Volgens de verwachtingen zal adverteren via LinkedIn in 2017 aan populariteit toenemen. Het onderzoek voorspelt een toename van 39% in 2016 naar 62% in 2017. Het gebruik van advertenties op Facebook en Twitter zal volgens de voorspellingen ongeveer gelijk blijven.

Focus op lead-generatie

B2B-bedrijven leggen de focus in 2017 sterk op lead-generatie. Lead management is één van de krachten van een CRM-syteem. Het is dus niet vreemd dat deze trends zichtbaar worden in het onderzoek. Content marketing is het meest geliefde marketing-hulpmiddel voor lead-generatie: 48% van de ondervraagden noemt content marketing als favoriet. Ook in verband met Customer Relationship Management wordt content marketing genoemd: content marketing helpt B2B-bedrijven relaties aan te gaan en te versterken.

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.