Social CRM, Facebook Custom Audiences

Wat is Social CRM eigenlijk? Social CRM is onder andere het volgen van de klantdialogen op de social media en het overzicht hebben wanneer je als bedrijf in conversaties naar voren komt. Dat is een gedeelte, maar het gaat verder. 
facebook

Monitoren

Vooral het monitoren van het gedrag en voorkeuren, van klanten, toekomstige klanten en beïnvloeders is een belangrijk onderdeel. De beïnvloeders zijn over het algemeen mensen waar de grote groep volgers daadwerkelijk iets van oppikt als het gaat om trends of aankoopgedrag.

Marketeers

De social media is de pot goud aan het einde van de regenboog voor de marketeer. Er kan tot op het bot toe geanalyseerd worden waardoor de heilige marketing graal vanzelf bereikt wordt; internetters, aka toekomstige klanten, die precies in de vakjes gezet worden waar de marketeer ze het liefst wil hebben. Zoveel mogelijk gegevens verzamelen om advertenties te kunnen sturen die precies bij de doelgroep past. Een mooie database vol met mensen waarvan persoonlijke vookeuren, aankoopgedrag en veel meer informatie beschikbaar is die ontsloten wordt door bijvoorbeeld likes, zoekgedrag en websitebezoek.

Facebook Audiences

Facebook weet dat ze op de pot met goud zitten en is druk bezig om de data goudmijn in klinkende munt om te zetten. De Facebook Aanbiedingen is de eerste stap en met Facebook Custom Audiences oftewel het Facebook Aangepast Publiek,  gaan ze verder op de ingeslagen weg. Deze optie was eerst alleen beschikbaar voor de grote bedrijven maar is nu voor iedereen beschikbaar gekomen. Via Custom Audiences is het mogelijk om bestaande emailadressen, telefoonnummers of Facebook ID te matchen met emailadressen die bekend zijn op Facebook. De koppeling met de traditionele CRM is dan ook snel gelegd.

CRM database

In de CRM database van een bedrijf is al een schat aan informatie opgeslagen. Het specificeren naar doelgroep hoeft niet meer via social media tools te gebeuren maar kan via de eigen software geregeld worden omdat er al heel veel bekend is over klanten, relaties, en prospects en hun voorkeuren. Er kunnen specifieke selecties gemaakt worden om een doelgroep via Facebook gericht te bereiken.

Import

Het enige dat hoeft te gebeuren is de selecties om te zetten naar een CSV bestand dat in de Facebook Audiences omgeving geïmporteerd kan worden. De social media site regelt vervolgens de rest. Op deze manier wordt een goede social media interactie mogelijk zonder ingewikkelde en dure tools.

 

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.