Nieuw CRM Systeem

Uit een eerder rapport van Forrester kwam naar voren dat een kwart van de MKB bedrijven in Europa dit jaar wil overstappen op een nieuw CRM systeem. Sleutel omdraaien en de klant, de markt en de sales mogelijkheden zijn tot in de detail bekend.

Klantdata

Dat is heel goed mogelijk als de klantdata op orde is maar dat blijkt vaak een utopie te zijn. Het CRM systeem kan nog zo vooruitstrevend zijn en analyse mogelijkheden hebben waarvoor de sky the limit is, als de gegevens die in de database staan niet meer te vertrouwen zijn dan is het hebben van de nieuwste CRM software leuk maar absoluut niet effectief.

Relatiegegevens

Sandor Dorssers, marktmanager bij Cendris, geeft in dit artikel bij CustomerTalk aan dat de overstap naar een nieuw CRM systeem het moment is om aandacht te besteden aan de borging van de kwaliteit en actualiteit van de relatiegegevens. Hij heeft vijf, bruikbare, tips waar grote bedrijven veel leergeld voor hebben moeten betalen. Die tips maken van het CRM systeem een goudmijn en het ultieme marketinginstrument.

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.