Nauwelijks Social CRM

Het toepassen van Social CRM door B2C bedrijven blijkt nog niet echt tot de standaard te behoren en er wordt voorzichtig mee omgegaan. Dit komt mede doordat er weinig vertrouwen is de eigen capaciteiten om goed om te gaan met verzoeken en klachten die via de social media kanalen binnenkomen.

Social Media

Uit onderzoek van Genesys, een customer experience solutions provider, blijkt dat een meerderheid van de B2C Fortune 500 bedrijven, 55%, geen Twittter button op hun contactpagina hebben opgenomen. Met de link naar Facebook is het ook slecht gesteld want iets minder dan de helft, 49%, heeft er daadwerkelijk eentje op hun "neem contact met ons op" pagina staan.

Bestaande kanalen

Verder blijkt dat bij 89% van de bedrijven een email adres ontbreekt op de contactpagina en dat bij 83% de klanten worden doorverwezen naar een klachtenformulier. Bij 13% is het tevergeefs zoeken naar een telefoonnummer op contactpagina want die staat er gewoon niet op.

 

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.