... met CRM software van Archie

Zoals de vaste luisteraars van BNR, Radio 1 en af en toe wat andere radiozenders waarschijnlijk wel zullen weten loopt er om de zoveel tijd een commercial van Archie CRM met de wervende tekst: "“De beste klantrelatie onderhoud je met CRM-software van Archie.” Zorgt voor naamsbekendheid en blijkbaar blijft het hangen.

CRM software van Archie

Als personeel van Archie zijn we ondertussen al wel een beetje gewend dat vrienden, bekenden en klanten met de mededeling komen dat: "jullie weer op de radio waren". Blijkt toch een doeltreffend medium te zijn als het om reclame gaat; de mensen onthouden het. Dat gebeurde dus ook bij mevrouw Astrid Ma van Arvalis die de reclame elke ochtend rond de klok van 8 uur voorbij hoorde komen.

Een moment van bezinning en tijd genoeg om na te denken in de file richting het werk. Dan komen er vanzelf vragen opborrelen als: "Hoe onderhoud je het beste een klantrelatie en draagt een CRM-pakket daar echt aan bij?" Nu kunnen we dit vanuit Archie CRM natuurlijk met een volmondig "JA" beantwoorden. Maar goed, CRM is een visie en de software is een tool om die te realiseren. Het staat of valt met de invulling die de gebruikers er aan geven en dan met name het bijhouden van de gegevens. Eén van de andere punten die bij mevrouw Ma door haar gedachten gingen op weg naar het werk.

In deze blogpost laat ze een aantal dingen de revue passeren waarmee je terdege rekening moet houden als je de CRM visie wil gaan omarmen. Het traject voordat je gaat besluiten of er daadwerkelijk een software-oplossing nodig is en welke dat gaat worden.

Het blijkt dat Mevrouw Ma bij een vorige werkgever minder goede ervaringen heeft met CRM software en dat de goede intenties bleven steken in het bijhouden van de database. En ze laat gelijk een valkuil zien die bij Arvalis zou kunnen gaan spelen; adviseurs staan niet echt bekend dat ze alles minutieus gaan invoeren. 

Valkuilen zijn er echter om gedicht te worden, dus mevrouw Ma, u kunt altijd Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met ons opnemen!

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.