Samenwerken loont

Marketing & sales wil meer kwalitatief goede leads

Verantwoordelijken voor marketing & sales of PR willen naast een betere samenwerking tussen sales en marketing vooral ook meer kwalitatief goede leads. Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit, allround PR- en marketingbureau, onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR.

samenwerken

Verschillende branches hebben uiteenlopende marketingbehoeftes. In de IT-branche heeft 50% de meeste behoefte aan kwalitatieve leads. Bij B2B-bedrijven staat dit zelfs bovenaan de wensenlijst op marketingvlak. Bij B2C bedrijven is de behoefte om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren het grootst.

Inbound marketing

Eline Visser, managing director van Marcommit: “Het is goed om te zien dat een betere samenwerking tussen marketing en sales hoog op de wensenlijst staat. De kennis die sales heeft kan marketing heel goed helpen om al vroeg in de buyer journey relevant te zijn. Helaas wordt deze kennis lang niet altijd benut. Juist nu er zo veel content op klanten afkomt, is relevantie essentieel. Wij zien dat inbound marketing een mooie aanjager is voor een betere relatie tussen sales en marketing. En belangrijker nog, organisaties in staat stelt om verbinding te maken en een relatie op te bouwen met de klant. En dat is waar zowel sales als marketing voor warmlopen.”

CRM & leads

Een goede CRM-strategie en ondersteunende CRM-tools kunnen bijdragen aan het in kaart brengen van de customer journey en klantbehoeften om zo met relevante content de klant op maat te bedienen. Zo wordt het CRM-systeem een belangrijke spil in het genereren van kwalitatieve leads.

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.