Probleem / oplossing

Reginald Verhofstede, CRM teamcoach van A-Switch in België, duikt in de problematiek rondom een CRM-oplossing. Met behulp van een praktijk-case laat hij zien welke mensen binnen een organisatie te maken kunnen hebben met het CRM-project en wat hun insteek en plek is. 

crm-oplossing

CRM-oplossing

De service manager, sales manager  en de hrm manager passeren de revue en ze hebben allemaal hun eigen idee over de weg naar een CRM-oplossing en natuurlijk hun eigen: "what's in it for me", instelling. Het blijkt dat zowel de sales manager als de service manager met een eigen bril naar het werk van de account managers kijken. Wanneer een oplossing wordt aangedragen dan zullen ze onbewust de voor- en nadelen van deze oplossing toetsen aan het beeld dat ze impliciet hebben op het werk van de accountmanager. Dat de servicemanager en de salesmanager het oneens zijn is daardoor gegarandeerd.

Een mooie blik op hoe er met een CRM-oplossing wordt omgegaan. Dat een discussie hierover geen probleem is, dat er geen overeenstemming komt over hét probleem is het werkelijke probleem.

Het hele blog "Waarom de oplossing meestal het probleem is", is hier te vinden.

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.