Datakwaliteit

Elke software oplossing voor relatiebeheer en CRM staat of valt met de kwaliteit van de inhoud van de database. Als adressen niet kloppen, namen verkeerd blijken te zijn of telefoonnummers niet terug te vinden zijn kan dit tot een een heleboel frustraties leiden.

Datakwaliteit

Niet alleen kan versplinterde en verouderde data leiden tot frustraties maar ook tot kostenposten. Wat te denken van de postretouren bij een mailing. En dat zijn dan niet alleen de portokosten maar ook van bijvoorbeeld het drukwerk of de tijd die er ingestoken wordt. Dan hebben we het nog niet eens over de facturering, het kan inderdaad lang duren voordat er geld gestort wordt als de rekening niet bij de juiste persoon of afdeling terechtkomt.

Callcenters

Bij callcenters willen ze graag een klantnummer hebben want dan maakt het zoekproces naar de juiste klantgegevens een stuk aangenamer. De hoeveelheid klanten die niet de beschikking hebben over dat klantnummer of welk identificatienummer dan ook als ze naar een callcenter of helpdesk bellen is niet te onderschatten. Als bijvoorbeeld een achternaam verkeerd is ingevoerd dan kan het een langdurige zoektocht worden waar zelfs het zoeken op postcode en nummer in het CRM systeem niet altijd soelaas biedt. Het aantal minuten dat de medewerker bezig is om uiteindelijk alles uit te vogelen, terug te bellen en de zaak op te lossen kan dan aardig oplopen. Niet echt efficiënt.

In dit artikel wordt een overzicht gegeven van de kostenbesparingen die mogelijk zijn als de data op orde is.

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.