CRM voor de iPhone

CRM of relatiebeheer kan toch nooit werken op een smartphone als de iPhone? Het scherm is veel te klein, het is langzaam, het typen is niet handig en wat heb je er eigenlijk aan? Veelgehoorde opmerkingen als je het over CRM op de iPhone hebt.


Relatiegegevens

Gelukkig is dit allemaal makkelijk te ontkrachten. De mobiele CRM toepassing van Archie heeft een passend antwoord op de vooroordelen die heersen ten opzichte van Mobiel Relatiebeheer en Customer Relationship Management. Relatiegegevens worden overzichtelijk op het scherm weergegeven, zijn duidelijk leesbaar en gedetailleerd. De contactpersonen staan geordend en de historie bij de relatie is goed te zien. Handig om snel te kijken of er nog nieuwe wijzigingen zijn voor een klantbezoek.

Het is langzaam

Als de software op goede servers staat en de iPhone heeft een goede verbinding met het internet dan heeft de gebruiker over snelheid niet te klagen. Een goede optie om de snelheid gegarandeerd te hebben vanaf de serverkant is de Archie CRM software te laten hosten bij de Cloud CRM Hosting oplossing van Archie zelf. Geen omkijken meer naar de software en overal via smartphone, tablet, laptop of desktop computer toegang hebben tot de gegevens.

Typen is niet handig

Het is niet de bedoeling dat er complete klantverslagen of de nieuwe jaarcijfers in meerdere kolommen op je iPhone ingetoetst worden. Daar is de web- of normale versie meer geschikt voor. Een afspraak toevoegen is bijvoorbeeld wel handig als je onderweg bent, dan kan je vlug inspelen op de actualiteit. Aan deze afspraak kan een stukje historie toegevoegd worden.

Wat heb je er eigenlijk aan?

Heel veel! Zoals boven aangegeven kunnen de relatiegegevens snel opgeroepen worden maar dat is niet alles. Door te klikken op het telefoonnumer van de contactpersoon kan deze direct gebeld worden. Hetzelfde geldt voor de email. Door een emailadres aan te klikken wordt automatisch het mailprogramma gestart. Eigenlijk heb je dus een heel groot mobiel adresboek tot je beschikking.

Sales

Naast de relatiegegevens zijn ook de salesgegevens beschikbaar. Onderweg altijd kunnen kijken of er geen veranderingen in de salesportefeuille van de klant zijn gekomen of dat een offerte het gehaald heeft of niet.
De agenda moet natuurlijk niet vergeten worden. Een duidelijk overzicht van de afspraken, grafisch weergegeven. Nieuwe afspraken kunnen op het kantoor ingevoerd worden waarna ze direct zichtbaar worden in de mobiele versie.
Verder kan je in de portal feeds opgeven van bijvoorbeeld relevante nieuwsbronnen zodat je snel toegang hebt tot de laatste informatie.

Hoezo is mobiel CRM op de iPhone ingewikkeld?

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.