Social en CRM Trends

CRM, Customer Relationship Management, staat niet stil bij bedrijven. De markt voor CRM oplossingen is in 2011 met 11% gegroeid en de rek is er volgens deskundigen nog lang niet uit. Social CRM en mobiele CRM zijn ondertussen de kinderschoenen ontgroeid de afgelopen twee jaar en er zijn nog een aantal belangrijke trends die in de startblokken staan en de komende jaren de markt gaan beheersen of al een duidelijke invloed hadden.

crm trends 2015
CRM diensten

Uit eerder onderzoek door Computer Profile is al gebleken dat verleden jaar 1 op de 20 CRM oplossingen vanuit de cloud wordt benaderd. Het gebruik van cloudgebaseerde CRM-diensten gaat nog groter worden. De interface van de programmatuur wordt belangrijk waar gebruikersgemak een belangrijk speerpunt wordt.

Centraal geregeld

Alle klantdata wordt via CRM centraal geregeld onafhankelijk van welk communicatiekanaal gebruik gemaakt wordt. De serviceverlening wordt beter en persoonlijke aanbiedingen zijn gerichter. De flexibiliteit van een CRM-applicatie wordt belangrijker, goede integratie en aanpasbaarheid zijn hier de sleutelwoorden.

Social CRM

Zoals boven vermeld was Social CRM de afgelopen twee jaar al heel belangrijk maar het gaat nog socialer worden evenals de mobiele bereikbaarheid van de CRM-software. De feedback van klanten zal nog serieuzer genomen gaan worden om processen binnen organisaties te verbeteren.

Archie CRM

Kortom, kijk gerust eens naar Archie CRM dat, gezien deze 8 trends, klaar is voor de toekomst.

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.