CRM in de liefde

Via de statistieken van de Archie CRM site kwamen we erachter dat we ons voor een korte tijd fier bij de eerste 10 van Google hadden genesteld tussen het Viva-forum en andere websites waar, voornamelijk dames, losgaan over het gebrek aan aandacht dat ze voelen in de relatie en de liefde. Een onderwerp dat vaak op nummer één staat in de relatie do’s en don’ts lijstjes.

We hadden niet specifiek de SEO, zoekmachine optimalisatie, erop losgelaten maar kregen toch een groot aantal hits binnen van mensen die op zoek waren naar de verloren aandacht in hun relatie. Een Aandachtsmonitor in combinatie met relatiebeheer lijkt dan ook een perfecte oplossing.

Contact

Wanneer is er voor het laatst echt contact geweest anders dan “goeiemorgen schat” en “wat eten we vanavond”. Een goed gesprek bij het haardvuur waar dromen, verlangens en de realiteit voorbijkomen.

Wanneer is voor het laatst een email langsgekomen als hij of zij op het werk zit met een simpel “ik hou van je” of een SMS met “ik vind je lief”. In het begin van de relatie was er niet tegen de mobiele telefoonrekening op te werken maar dat lijkt naarmate de tijd vordert een minder groot probleem te zijn geworden. Een gebrek aan aandacht?

Wanneer is dat laatste “zomaar” telefoontje geweest na een vergadering om te horen hoe het op het thuisfront of op het werk gaat?  Urenlang kletsen over van alles en nog wat lijkt ook niet altijd tijdsbestendig te zijn binnen een relatie.

Dan hebben we het nog niet eens over de laatste keer dat er bloemen meegebracht werden. Spontaan besloten werd om naar een restaurant te gaan. Een romantisch weekend met z’n tweeën zonder de kinderen te hebben of gewoon een lange strandwandeling.

Spannende relatie

We hebben er kort over nagedacht om een afgeslankte consumentenversie op de markt te brengen. Speciaal om het aandachtsniveau binnen de relatie te monitoren zodat er tijdig actie kan ondernomen worden om de relatie inspirerend te houden, ook als de tand des tijds er aan geknabbeld heeft.

Een tool waarmee te zien is wanneer die laatste email is verstuurd, liefdevol telefonisch contact is geweest of hoe lang het ook alweer geleden was dat er romantisch gedaan werd in Parijs. Een gat in de markt?

Zakelijk

We hebben minder kaas gegeten van een logistieke benadering van de liefdesmarkt dus is het aloude schoenmaker blijf bij je leest van stal gehaald. Ondanks de enerverende cijfers vanuit Google zijn we bij de zakelijke kant gebleven waar aandacht een belangrijk onderdeel van het verkoopproces en de klantrelatie is.

Met de Aandachtsmonitor van Archie CRM wordt ontsloten wanneer er contact is geweest en de waarde ervan. De CRM tool om klantverloop tegen te gaan en te zien of de omzetstatus in evenwicht is met de contactmomenten. Aandacht die niet gegeven wordt blijft onzichtbaar.

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.