crm is het benutten efficiënt benutten van gegevens over relaties.

CRM als middel

Relatiebeheer is het verzamelen van de gegevens over klanten, prospects, leveranciers en andere bedrijven en personen die van belang zijn voor een organisatie. Customer Relationship Management is het efficiënt benutten van deze gegevens.

Relatiegegevens

De relatiedatabase is een schatkist waaruit geput wordt om de omzet te verhogen en meer winst te maken. Het management krijgt inzicht in de omzet en de lopende zaken via dashboards zodat er snel en adequaat opgetreden kan worden als de situatie daarom vraagt. De marketingafdeling analyseert het gedrag van klanten en zorgt voor doelgerichte uitingen richting nieuwe omzet en de afdeling klantenservice houdt de klanten tevreden door een snelle ingang naar relevante gegevens. CRM is al snel diep verweven binnen een organisatie.

CRM Policy

Met software alleen kom je er niet. De CRM policy moet als een rode draad door de bedrjifsprocessen lopen anders is de “gouden” database al snel een veredelde telefoonklapper. Maar wat merk je als bedrijf eigenlijk in de praktijk van CRM?

Toegang

Overal en altijd toegang tot relevante gegevens. Met een laptop, op een thuiswerkplek of in de trein op een smartphone of tablet zoals de iPad, er kan altijd gewerkt worden met de meest up-to-date gegevens. Meer dan een internetverbinding en een webbrowser zijn niet nodig waardoor BYOD, Bring Your Own Device, binnen het bedrijf geen enkel probleem is.

Website

Een koppeling met de website zodat de gegevens die klanten invoeren of bestellingen die gedaan worden centraal opgeslagen worden. Analyses op deze data zorgen voor een beter klantinzicht waardoor, waar nodig, aanpassingen gemaakt kunnen worden op de website om een nog betere ROI te halen. Communicatie met de geïnteresseerde website bezoeker verloopt vervolgens via de CRM Software.

Email

Email is nog lang niet dood hoewel de meningen daar over verdeeld zijn. Cijfers laten echter iets anders zien. Door een koppeling met een emailpakket als Outlook is het mailverkeer opeens eenvoudig inzichtelijk geworden. Informatie is snel terug te vinden als de tijd daarom vraagt.

Agenda

De agenda koppeling zorgt ervoor dat met een simpele vingerbeweging op bijvoorbeeld een tablet het benodigde overzicht tevoorschijn komt. Doelgerichte afspraken want via de software kunnen de afspraken van bijvoorbeeld vertegenwoordigers logistiek verantwoord ingepland worden. Niet meer van Groningen naar Maastricht op één dag, maar efficiënt geografisch bepaald.

Documenten

Procedures, correspondentie, bouwtekeningen, offertes of beeldmateraal. Een harde schijf is snel gevuld met alle bestanden die binnen een bedrijf de ronde doen. Het terugvinden van de juiste informatie is meestal een tijdrovende bezigheid. Dit proces wordt al een stuk eenvoudiger en kost minder tijd als de documenten aan de juiste relatie zijn gekoppeld. Het wordt nog beter als binnen deze documenten, onafhankelijk van het formaat, gezocht kan worden en de zoekresultaten op relevantie met de befaamde druk op de knop in het beeld verschijnen. Tijd is nog steeds geld.

Aandacht

Klanten hebben aandacht nodig, niet alleen in de tijd als het economisch minder gaat maar ook als de zeven vette jaren weer voor de deur staan. Tevreden klanten zorgen voor omzet en blijven loyaal. Snel een overzicht van contactmomenten en aandacht die wel en niet gegeven is op het scherm toveren, is één van de vele mogelijkheden die de CRM software van Archie biedt. Vanuit deze monitor kan er snel ingegrepen worden voordat er een escalatie in klantrelatie ontstaat.

Mogelijkheden CRM

Dit zijn slechts enkele opties van goede CRM, de mogelijkheden zijn legio. Een laptop, computer, smartphone of tablet is, samen met de CRM software, de poort tot efficiënt en doelgericht werken.

Mocht u een webinar willen of meer informatie over Archie CRM software dan kunt u altijd Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. opnemen.

 

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.