CRM, 10 valkuilen

Bij de keuze van een crm systeem en de implementatie ervan komt nogal wat kijken. CRM is namelijk niet alleen een stuk software, het is een strategie die bedrijfsbreed gedragen moet worden.

CRM

De keuze van een CRM aanbieder is dan ook niet de makkelijkste. Is het CRM systeem mobiel te benaderen, schaalbaar, klaar voor de social media en kan er geïntegreerd worden met andere systemen. Dat zijn een paar vragen die meegenomen kunnen worden bij de keuze van een CRM platform.

Verder is er natuurlijk het draagvlak binnen de organisatie. Is het CRM systeem een bedrijfsbrede keuze of wordt het door het van bovenaf ingevoerd zonder naar de gebruikers te hebben geluisterd? Is de CRM software overzichtelijk, zijn er niet teveel invoervelden en zijn de gegevens binnen één oogopslag te zien.

In dit artikel op CIO.com worden 10 valkuilen die bij de keuze van een CRM systeem gemaakt kunnen worden onder de loep genomen door experts. Gelukkig wordt er direct bij vermeld hoe de valkuilen ontweken kunnen worden.

 

Tags:

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.