Archie CRM, Klant blijft Klant

Dat een goede klantrelatie werkt merk je als een klant klant blijft. Er wordt veel geïnvesteerd om een klant binnen te halen alleen aan de blijvende klantrelatie schort het vaak. Dit kan leiden tot wederzijdse irritaties en het missen van vervolgopdrachten of het helemaal verliezen van de klant. Een goede klantrelatie kan zorgen voor nieuwe investeringen van de kant van de klant.

Het is zaak om vroegtijdig inzicht te krijgen in de problemen die er zijn met de klant. Binnen Archie heeft u met de Aandachtsmonitor een krachtige tool om het klantcontact te monitoren. In de Aandachtsmonitor is te zien hoe vaak, wanneer en wie er voor het laatst contact met de klant heeft gehad en waarover dat was. Perfect om de band met de klant te versterken en eventuele obstakels in de relatie voortijdig te onderkennen.

Dat er al een tijd geen contact met de klant is geweest kan betekenen dat alles goed gaat en er geen vuiltje aan de lucht is. Het kan ook betekenen dat er intern irritaties zijn die niet bekend zijn bij de leverancier. Een simpel telefoontje of een email kan al snel de lucht klaren of de problematiek boven water krijgen.
Voor het onderhouden van een goede klantrelatie is het van belang dat er goed gedocumenteerd wordt. Telefoonnotities, emails, correspondentie, helpdesk calls of klantbezoeken. Alles wordt met enkele klikken in Archie opgeslagen achter de klant en wanneer iemand binnen het bedrijf contact heeft hoeft er niet gezocht te worden naar “wat de andere collega afgesproken heeft”, alles is op het scherm terug te vinden.

Het kan gebeuren dat een nieuwe verantwoordelijke contact opneemt omdat er interesse in een product of dienst is. Een grote stap op weg naar het binnenhalen van de offerte is al gemaakt wanneer er interesse en goede informatie over het bedrijf is. Eerdere offertes die zijn aangevraagd bijvoorbeeld. Details maken de klantrelatie.
Dezelfde details die ervoor zorgen dat een klantrelatie eventueel omgezet wordt in nieuwe investeringen. Een verkoper die een telefoontje spendeert aan een helpdesk call en informeert of alles naar tevredenheid is opgelost.

Belafspraken koppelen aan offertes is standaard in Archie. Een simpele methode die ervoor kan zorgen dat er bij een bestaande klant geen omzet mis wordt gelopen.

Kortom: Aandacht is Klantloyaliteit is Omzet

Dit is deel 1 uit de serie waarom een klant een klant blijft met de CRM software van Archie

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.