Contactpersonen (1)

Archie CRM: contactpersonen en de mogelijkheden, deel 1

Via Archie CRM is een relatienetwerk op te bouwen waarmee eenvoudig dwarsverbanden tussen personen, instellingen en projecten in kaart gebracht worden. Er ontstaat meer inzicht in bijvoorbeeld de mogelijkheden tot samenwerking, waardoor actief en gericht mensen of bedrijven benaderd kunnen worden.

contactpersonen 1

Eén contactpersoon komt één keer in de relatiedatabase voor en kan meerdere rollen of functies hebben of aan meerdere bedrijven gekoppeld zijn. Het wordt in één oogopslag inzichtelijk met wie u spreekt en welke rol hij of zij op dat moment vervult.

Contacten koppelen

In Archie CRM is het bijvoorbeeld mogelijk om een contactpersoon aan meerdere bedrijven te koppelen. Het kan namelijk best zo zijn dat iemand directeur is van het ene bedrijf en in de raad van bestuur van een ander bedrijf zit.

Een ander voorbeeld waarin dit goed van pas komt als iemand twee deeltijdbanen heeft of als ZZP’er aan meerdere bedrijven is gekoppeld.

Social media, email en mobiel

Niet alleen kunnen de contactpersonen aan meerdere bedrijven gekoppeld worden, bij elk contactpersoon kan het hele mobiele en social media profiel gekoppeld worden. Van een Skype adres tot een link naar het LinkedIn profiel of meerdere emailadressen en telefoonnummers. Er kan per emailadres aangegeven worden of er bijvoorbeeld een nieuwsbrief naar toe gestuurd moet worden, of dat deze contactpersoon alleen de prijslijsten ontvangt.

Historie correspondentie en contracten

Dit is nog maar het begin, want achter elk contactpersoon kunnen bijvoorbeeld gespreksnotities, correspondentie, emails of projecten gekoppeld worden. Hierdoor krijg je een goed overzicht van de contactpersoon en kunnen, dankzij de aanwezige informatie, de juiste beslissingen genomen worden als het gaat om klantbeheer.

Extra velden

Archie CRM biedt de mogelijkheid om extra velden aan te maken, niet alleen voor relaties maar ook specifiek voor contactpersonen. Hierdoor kan er snel standaardinformatie toegevoegd worden door bijvoorbeeld account managers, die net bij de klant zijn geweest, en op hun tablet de gegevens van de relatie bijwerken.

Met deze extra velden kan er een een diepgaande segmentatie of differentiatie gemaakt worden tussen de contactpersonen, om er voor te zorgen dat de juiste mensen de juiste informatie krijgen.

Deze extra velden kunnen, naar eigen inzicht en wensen, aangemaakt worden in de CRM software van Archie.

Onderlinge relaties

Niet alleen is het een zeer bruikbare optie dat contactpersonen aan meerdere bedrijven gekoppeld kunnen worden, de mogelijkheid om de onderlinge relaties tussen contactpersonen inzichtelijk te maken zit standaard in de software. Hiermee kan het eigen netwerk effectief worden ingezet voor het creëren van new business.

Zo is bijvoorbeeld te zien dat mevrouw de Vries niet alleen bij bedrijf A werkt, maar dat meneer de Groot van bedrijf B een kennis van haar is of dat ze samen bij bedrijf C hebben gewerkt.

contactpersonen

Email en documenten koppelen

Met bepaalde contactpersonen binnen een organisatie kan er een uitgebreide communicatie plaatsvinden. Niet alleen via de telefoon of de email, die direct aan de contactpersonen gekoppeld wordt, maar ook via documenten, spreadsheets, bouwtekeningen of pdf’s. Al deze digitale bestanden kunnen gekoppeld worden aan de betreffende contactpersoon. Hierdoor raakt u geen bestanden kwijt of en is er geen speurtocht nodig langs het netwerk, het emailpakket of de eigen computer om de informatie weer boven tafel te halen.

Bent u op zoek naar die ene offerte of die prijslijst,? Dat is geen enkel probleem. De Smart Search van Archie CRM doorzoekt niet alleen de database maar ook de gekoppelde bestanden.

Stuur mij een brochure Neem contact op voor een online demo

In deel 2 meer over het beheer van contactpersonen in Archie CRM

Tags: ,

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.