De vijf redenen waarom de keuze voor Archie CRM goed is

Iedereen kent de artikelen wel van “de 10 beste”, “de 20 leukste” of de “de 30 redenen waarom”. Deze lijsten zijn er ook over CRM. Dus waarom zouden we er niet een maken specifiek maken over Archie CRM? Zo kunnen we duidelijk uitleggen hoe je met de Archie CRM software en een juiste CRM bedrijfsstrategie duurzame relaties onderhoudt.

keuze

Het structureren van het relatiebeheer

Archie CRM is gebouwd met de op- en aanmerkingen van de gebruikers in het achterhoofd. Daaruit is een overzicht naar voren gekomen waar je met één scherm kan zien wat er allemaal belangrijk is bij de relatie. De contactpersonen staan in beeld met alle extra informatie, de afspraken, het e-mailverkeer en bijvoorbeeld de uitgebrachte offertes.

Kortom, mocht een werknemer zakelijk onderweg zijn, op vakantie zijn of een snipperdag hebben en een klant belt op, dan kan een collega zonder problemen het gesprek voeren. De “parate kennis” over de klant zit immers in het Archie CRM Systeem, dat ervoor zorgt dat alles duidelijk en overzichtelijk wordt weergegeven. Zelfs de notitie die een verkoper na een bezoek aan een klant alvast in het systeem zet met behulp van zijn tablet of laptop, is direct inzichtelijk.

Meer over het gestructureerde relatiebeheer is te vinden bij: Weet wat je relaties willen

2. Het vergroten van de verkoopkansen, want omzet is belangrijk

Natuurlijk is het mooi dat alles overzichtelijk is, maar bij een CRM systeem heb je toch al snel: “what’s in it for me?”, oftewel, kunnen we er ook nog wat mee verdienen? Het antwoord daarop is vrij eenvoudig en kort: “Ja”.

Bij elke nieuwe relatie wordt informatie verzameld, voornamelijk door te luisteren naar wat de behoeften, de wensen en verwachtingen zijn. Wie heeft de verantwoordelijkheid om beslissingen te nemen en wie zijn de concurrenten? Handige informatie om te weten als er aan een offertetraject begonnen gaat worden. Dankzij een goed CRM-strategie en het Archie CRM systeem wordt alle informatie over de prospect bijgehouden van contactmomenten tot afspraken en de offerte die er uitgaat. Dan is het echter nog niet over, want wat te denken van de opvolging en de after sales, dat eveneens via de Archie CRM software tot in de puntjes geregeld wordt.

Doordat je Archie CRM met de backoffice koppelt en financiële- en leadgegevens importeert heb je een compleet klantbeeld. Omdat er niet meer in verschillende systemen gekeken hoeft te worden, wordt efficiënter gewerkt en kan er slagvaardiger opgetreden worden in het verkoopproces.

Stel, er moet  meer gekeken worden naar de mogelijkheden om leads en verkopen in de bestaande klantenkring te realiseren.  Dan heb je een krachtige tool tot je beschikking in Archie CRM en dat zijn de analysemogelijkheden. Je ziet in een paar oogopslagen wat de omzetgroei is, hoeveel klantbezoeken er geweest zijn en wat die opgeleverd hebben, het klantverloop wordt duidelijk en de prognoses staan keurig in een grafiek op het beeldscherm.

Hierdoor is het voor marketing- en verkoopteams en het management een stuk eenvoudiger om de voortgang te monitoren en -waar nodig- bij te sturen.

Meer over de verkoopkansen die door Archie CRM inzichtelijk worden is te vinden bij: 
Vergroot je verkoopkansen

keuze

3. Effectieve marketingcampagnes waar je iets aan hebt

Het marketinggedeelte van de Archie CRM software is gemaakt om een logische opbouw te geven aan je marketingcampagnes. Dankzij het gestructureerde relatiebeheer en de analyses, weet je wat de doelgroep is en hoe je ze het beste kunt benaderen. Je kan namelijk elk kenmerk dat je nodig acht toevoegen aan klant- en prospectgroepen, waardoor je uiteindelijk de communicatie richting de klant tot in de details kan afstemmen.Is het afstemmen gefinetuned, dan kan met de marketingcampagnes begonnen worden. Dat kan via bijvoorbeeld via een e-mailing, een nieuwsbrief, specifieke aanbiedingen, een event of een social media campagne. Die zorgen voor respons en maken zichtbaar wie de boodschap interessant vindt of juist niet en waar er opvolging plaats moet vinden. Dat zijn triggers waar eenvoudig zelf actie op ondernomen kan worden.Neem bijvoorbeeld een e-mailing, nog steeds één van de krachtigste marketingmethodes om bij de klant in beeld te komen. Zeker als er een specifieke targetgroep is, die via de klantprofielen is samengesteld en, niet zo vreemd, zich in de inhoud kan vinden. Na het versturen zie je of de e-mail is geopend, dat er ook daadwerkelijk is doorgeklikt of dat het e-mailadres niet meer bestaat en een “bounce” heeft gegenereerd. Meer over effectieve marketingcampagnes is te vinden bij:Maak je marketing  menselijk 

keuze

 4. Management Analyses, meten is weten

De analyses binnen Archie CRM zijn standaard al zeer uitgebreid en putten uit de database een schat aan onmisbare informatie. Je kan zien hoe de omzet zich ontwikkelt, welke diensten of producten het goed doen en welk juist niet, wat een campagne heeft opgeleverd of wat het klantverloop is. Je krijgt een goed en duidelijk inzicht op belangrijke managementinfo. Informatie die wordt weergegeven in dashboards binnen Archie CRM die uitblinken in eenvoud en overzichtelijkheid.

Die dashboards krijg je al te zien als je de Archie CRM software opstart aan het begin van de dag. Je krijgt gelijk alle relevante informatie in beeld, zonder dat er ingewikkelde analyses gedraaid hoeven te worden.

5. Integratie is belangrijk

Archie CRM maakt gebruik van een speciale algemene importmodule waarmee een schat aan informatie binnen te halen is in de CRM database. Er hoeven dus geen specifieke importmodules geschreven worden om de meest gebruikelijke importen te realiseren, bijvoorbeeld vanaf websites.

Dat is een beetje de technische kant van het integratieverhaal, want er zijn nog een aantal belangrijke integratiemogelijkheden waarmee Archie zich onderscheidt van andere systemen. De koppeling bijvoorbeeld met de Outlook Agenda en E-mail. Dat is simpelweg niet eenvoudig het mailtje doorsluizen. Binnen Outlook kunnen bijvoorbeeld nog contactgegevens worden toegevoegd, die automatisch gekoppeld worden met de overeenkomende relatiekaart in Archie CRM.

Daarnaast is er nog een uitgebreide koppeling met de agenda van Outlook. Afspraken die in Archie CRM gemaakt zijn, worden automatisch in Outlook neergezet en vice versa. Als je de afspraak archiveert in één van de beide systemen, dan wordt dat doorgevoerd in het andere systeem. Het is een slimme koppeling waarmee  het bijvoorbeeld ook mogelijk is om meerdere contactpersonen, ook van verschillende bedrijven, aan de afspraak te koppelen.

Word XRM

Als er nog meer uit de Office-integratie gehaald moet worden, dan komt Word XRM om de hoek kijken. Een koppeling met Word waarbij de huisstijl gewaarborgd wordt en eventuele scripts die in de tekstverwerker draaien, behouden blijven. De uiteindelijke documenten kunnen dan veilig in Archie CRM opgeslagen worden

E-mailmarketing met Spotler

E-mailmarketing staat nog steeds in de top als het gaat om digitale klantenwerving en opvolging. Archie CRM heeft een integratie met Spotler, software waarmee professionele e-mailings verstuurd kunnen worden en waarmee respons tot in de details geanalyseerd kan worden. Door deze koppeling kunnen e-mailings, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of uitnodigingen, in de eigen huisstijl verstuurd worden met de relatie- en contactgegevens uit de Archie CRM software. Dat is niet alles, want de combinatie Archie CRM - Spotler, zorgt ervoor dat het klikgedrag gevolgd worden, bounces worden afgevangen en in- en uitschrijvingen worden vastgelegd.

Het had ook zomaar meer kunnen zijn

We hebben in dit overzicht een paar keuzes moeten maken om aan de vijf te komen. Niet omdat er te weinig opties zijn, juist veel te veel. Het had ook makkelijk de “15 redenen waarom de keuze voor Archie CRM  goed is” kunnen heten of zelfs de 20 of 30 keuzes.

Wil je meer weten en welke andere keuzes er nog zijn, neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op met de afdeling Sales of vraag een gratis online demo aan. In de online demo neemt een adviseur van Archie CRM  u mee op een tocht door de software. Aan de hand daarvan kunt u beslissen of het iets is voor uw organisatie of niet. U kan zelfs in een voorgesprek in het kort uitleggen waar uw bedrijf mee bezig is en hoe de structuren verlopen, zodat dit in de online demo kan worden toegevoegd. Er zit verder geen verkoop of andere verplichting aan die online demo, dus vraag hem gewoon aan.

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.