CRM software van Archie, bedrijfsbreed inzetbaar

De mythe dat CRM alleen bedoeld is voor grote ondernemingen, of het exclusieve speeltje is van de afdeling sales en marketing, leeft nog steeds bij veel bedrijven. Het verschil tussen miniem relatiebeheer en CRM is vaak niet duidelijk en men heeft onvoldoende kennis van de toegevoegde waarde. 

bedrijfsbreed

Office is geen CRM

Office biedt veel mogelijkheden: etiketten kunnen met behulp van Word afgedrukt worden en de klantenlijst staat in Excel, dus dat gedeelte is ook afgedekt. Voor de e-mailadressen en agenda heb je Outlook en de systeembeheerder kan desnoods databases aanmaken in Access. Eentje voor elke afdeling, zodat elk eilandje over eigen informatie beschikt. 

Je kunt dus een eind komen als je gebruikt maakt van het Officepakket, maar het kraakt aan alle kanten. CRM gaat namelijk niet alleen over het aanmaken van etiketten of het versturen van e-mails. Het is een strategie waarmee, met behulp van de CRM software, duidelijke voordelen behaald kunnen worden, zoals hogere omzet, efficiënter werken en tevreden relaties en klanten.  

Gedeelde informatie en klantcontact

Hoe fijn is het als de afdeling Customer Service op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen over offertes die uitgebracht zijn, of inzicht hebben in de status van technische of andere perikelen bij de klant. Want dan kan proactief gereageerd worden om de klanttevredenheid hoog te houden.  

Dit geldt niet alleen voor afdelingen die direct klantcontact hebben, zoals sales & marketing of customer services. Ook de buitendienst -accountmanagers en technici- kan centraal aangestuurd worden met de laatste informatie die beschikbaar is. Bijvoorbeeld een uitgebreide e-mail met de probleemomschrijving waardoor de consultant eenvoudiger een oplossing kan aanbieden. De accountmanager hoeft op zijn beurt alleen nog op z’n smartphone te kijken of er wijzigingen in een offerte zijn. Met CRM software komt hij dus niet voor onverwachte verrassingen te staan tijdens een afspraak of overleg.  

CRM software standaard al breed inzetbaar

De standaard versie van Archie CRM is uitgebreid genoeg om het bedrijfsbreed in te zetten. Specifieke modules zorgen ervoor dat het nog aangenamer wordt om klantrelaties te onderhouden en de omzet te verhogen.

In één oogopslag is zichtbaar wanneer er voor het laatst contact is geweest met de klant en waarover, wanneer correspondentie is geweest of hoe een helpdesk call is afgehandeld. Daarnaast geven uitgebreide management rapportages inzicht in de status van bijvoorbeeld de omzet of marketing campagnes. Het is een krachtige ondersteuning voor elke afdeling binnen het bedrijf.

Kortom, het CRM systeem zorgt binnen de hele organisatie voor uniformiteit en het up-to-date hebben van relatie- en klantgegevens. Een voorsprong op de concurrentie die het belang van een goede CRM strategie en een goed CRM systeem onderschatten. 

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.