Archie CRM en Outlook, de kracht van de e-mailkoppeling

E-mail is nog steeds één van de belangrijkste communicatiemiddelen met klanten, het eigen personeel of leveranciers. Deze e-mails moeten natuurlijk opgeslagen worden in het CRM systeem, op een dusdanige manier dat ze eenvoudig terug te vinden zijn om dingen na te kijken of om bijvoorbeeld de e-mail door te sturen en zelfs te beantwoorden. Dat is geen enkel probleem met Archie CRM. De e-mails kunnen worden opgeslagen bij de relatiekaart, samen met de eventuele bijbehorende attachments.

zakenman tablet e mail

Eenvoudig automatisch koppelen

De kracht van de e-mail-koppeling tussen Archie CRM en Outlook ligt vooral in de schijnbare eenvoud. Een eenvoud die een krachtige tool maskeert. Op het moment dat je opslaan in Archie CRM selecteert, dat in een menu naast de e-mail staat, gaat het systeem zoeken of het e-mailadres van de afzender al in de database staat. Er komt dan een suggestie te staan om de e-mail achter die kaart bij de betreffende contactpersoon te koppelen.

Uitgebreide zoekmogelijkheden

Staat het e-mailadres nog niet in de Archie CRM database, dan kan er uitgebreid gezocht worden om de e-mail aan het juiste bedrijf, contactpersoon of project te koppelen. Voor dat laatste geldt wel dat de projectmodule geactiveerd is. Er kan via instellingen gezocht worden, op contactpersonen, op projecten of met Smart Search. De laatste optie is de meest uitgebreide, na het intypen van de beginletters verschijnen de instellingen en contactpersonen die hier aan voldoen. Je vindt dan snel het juiste contact waar de e-mail bij hoort. Vervolgens krijg je de keuze of je het e-mailadres wilt opslaan en de optie om wel of geen e-mailings naar deze contactpersoon te sturen.

Contactpersoon toevoegen

Is de contactpersoon nog niet bekend binnen Archie CRM, dan bestaat er de mogelijkheid om vanuit Outlook een contactpersoon toe te voegen. Hiervoor hoeft de Archie CRM software niet eens open te staan staan. Je kan alle belangrijke contactgegevens toevoegen als titulatuur, functie, afdeling en natuurlijk de voornaam of achternaam. Tenslotte kan je ook nog een M-Groep (Mail Groep) toevoegen waarmee je kan aangeven welke e-mailings deze persoon gaat ontvangen.

Helpdeskmodule

Als de Archie CRM helpdeskmodule is geactiveerd, dan kan je eenvoudig vanuit het menu in Outlook een nieuwe melding toevoegen. Hiervoor hoeft, net als bij het toevoegen van een contactpersoon, de Archie CRM software niet open te staan. Er kan dus snel gereageerd worden en de helpdeskmeldingen blijven goed overzichtelijk.

Heb je vragen over de Archie CRM e-mailkoppeling, vraag dan een gratis demo aan of neem contact op met onze sales afdeling op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0299-411800.

Deze site maakt gebruik van cookies voor analytische doeleinden. Door op akkoord te klikken gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van cookies.
Klikt u niet op akkoord, dan worden de cookies gedurende uw bezoek aan deze website geblokkeerd. Meer over ons privacybeleid vindt u hier.