Nieuwe tool beschikbaar: de Archie GDPR Helper

Hou je klantdata automatisch AVG-proof in Archie

Nu duidelijk is dat de AVG-soep niet zo heet wordt gegeten als die in eerste instantie werd opgediend, verslapt in veel organisaties de aandacht voor privacy weer wat. Voor een boete van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hoeven ze niet meer zo te vrezen. Maar dat is natuurlijk geen reden om dan maar wat onvoorzichtiger met klantgegevens om te gaan! Met Archie CRM hou je op een makkelijke manier je klantdata AVG-proof.

AVG en CRM: zo gaan ze hand in hand

Omdat in Archie CRM naast organisatiegegevens ook veel persoonsgegevens worden opgeslagen, hebben wij de GDPR Helper ontwikkeld (GDPR is de Engelse benaming voor deze Europese wet). Deze tool helpt om persoonsgegevens in de Archie CRM-database AVG-compliant te maken en houden. Op basis van diverse criteria kies je welke organisatie- en persoonsgegevens wel en welke niet bewaard mogen worden, afgestemd op je eigen AVG Verwerkingsregister. Je hoeft je relatiebestand niet handmatig of via ingewikkelde selectieprocedures aan te passen.

Personen en organisaties die niet bewaard moeten worden, worden tijdelijk in quarantaine geplaatst. Geautoriseerde Archie gebruikers kunnen deze gegevens in Archie CRM nog raadplegen en eventueel uit quarantaine halen. Of er kan besloten worden ze definitief te verwijderen.

Daarnaast biedt de tool de mogelijkheid contactpersonen te laten zien welke gegevens er van hen worden vastgelegd in Archie CRM (recht op inzage).

Database op orde

Nu de privacywet alweer enige tijd in werking is en blijkt dat het wel meevalt met de boetes die de AP uitdeelt, zien we dat in veel organisaties de aandacht voor dit onderwerp weer wat verslapt. Met andere woorden: hun ooit zo nette CRM-database verliest aan datakwaliteit. Er blijven verouderde gegevens in staan of er wordt persoonlijke informatie toegevoegd die helemaal niet nodig is voor het uitvoeren van de business, zoals een foto of geboortejaar. Met de Archie GDPR-helper hou je je CRM-software automatisch AVG-compliant en bewaar je niet per ongeluk toch informatie die niet bewaard had mogen worden.

Wil je meer weten over hoe CRM je kan helpen AVG-compliant te blijven? En wil je weten hoe de Archie GDPR Helper werkt? Vraag dan hier de whitepaper aan.

Previous
Previous

Relatiebeheer is ook ‘meten is weten’

Next
Next

8 Tips om promotors te maken van jouw klanten