Online CRM-training: dit zijn de voordelen

Een CRM systeem is niet binnen één dag volledig te begrijpen. Door langdurig met het systeem te werken kom je steeds meer achter de mogelijkheden. Maar ook dan kom je er misschien wel achter dat jij niet alles uit het systeem haalt of dat het lastig is om alles direct te begrijpen. Je hebt behoefte aan meer kennis, maar in je overvolle agenda moet een CRM-training wel zo makkelijk en fiexibel mogelijk in te plannen zijn. Daarbij bieden online CRM-trainingen uitkomst.

Het belang van online CRM-trainingen

Een steeds groter deel van de werknemers werkt tegenwoordig vanuit huis. Dit geldt ook voor marketing, sales en service. Waar accountmanagers al gewend waren dat ze niet zo vaak op kantoor kwamen, werken nu ook medewerkers van de afdelingen marketing en customer service steeds vaker thuis. Dat betekent dat het erg ingewikkeld wordt om een fysieke training in te plannen. Veel liever volgen zij een online CRM-training die ze vanaf hun thuiswerklocatie kunnen volgen. Dan kan een live training zijn door een docent, maar ook een e-learning module die ze op een zelfgekozen tijdstip kunnen volgen.

E-learning modules als onderdeel van CRM-training

E-learning programma’s worden dan ook steeds populairder. Niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd groeit jaarlijks de e-learning markt fors. Je kunt daarbij onderscheid maken tussen online e-learning en mobile e-learning. Bij dit laatste kun je denken aan hele korte leermomenten die je tussen je werk door aangeboden krijgt en die je vaak als een soort spel beleeft (serious gaming). Denk bijvoorbeeld over 3 vragen over een onderwerp, waarbij je punten kunt scoren en zo kunt meedingen naar een prijs. Maar ook aan de gewone online e-learningmodules die zo zijn ontworpen dat je ze ook goed op een smartphone of tablet kunt volgen.

Het CRM-trainingsprogramma van Archie

Om in te spelen op de behoefte aan online CRM-trainingen heeft Archie haar eigen online trainingsprogramma ontwikkeld, dat gebruikt kan worden door bestaande en nieuwe klanten: de Archie CRM Academy.

In meerdere hoofdstukken nemen Robin Soebroto, David Mentz en Alex van der Laan jou mee langs alle functionaliteiten van Archie. Nieuwe klanten leren op deze manier snel en eenvoudig te werken in het CRM systeem van Archie. Bestaande klanten krijgen meer diepgang aangeboden tijdens de online CRM-training en leren hoe ze het maximale uit de aangeboden functionaliteiten kunnen halen.

Voordelen online CRM-trainingen

Online CRM-trainingen bieden verschillende voordelen. De belangrijkste zijn:

  • Tijdsbesparing: in plaats van een klassikale les waarbij je ook informatie aangeboden krijgt die je al weet, kun je met e-learning modules zelf bepalen over welke onderwerpen je meer wilt weten. Zo stel je je eigen maatwerk CRM-training samen.

  • Gemak: de online CRM-trainingen in de Archie Academy kun je vanaf iedere plek, op elk tijdstip en op elk gewenst device bekijken. Reis je bijvoorbeeld met de trein, dan volg je een training onder reistijd. Zit je lekker in de zon in je tuin maar verveel je je een beetje? Dan spijker je in je vrije tijd je CRM-kennis bij zodat je op een werkdag wat eerder kunt uitloggen.

  • Op geheel eigen tempo: de ene medewerker leert gemakkelijker dan de ander. Door online CRM-trainingen te volgen, kan iedereen zijn eigen leertempo bepalen. Heb je moeite met een bepaald onderwerp, dan volg je die module een tweede keer. Weet je er daarentegen al veel van af, dan ga je er lekker snel doorheen.

  • Kennisquiz: aan het Archie kennisprogramma kunnen we ook een toets koppelen in de vorm van bijvoorbeeld een leuke kennisquiz. Zo test je dus echt of de gegeven stof duidelijk is.

Previous
Previous

Breng je klant in beeld met CRM en big data

Next
Next

Offerte maken? Voorkom deze 3 onhandigheden