Via de optie Lijsten is het mogelijk overzichten te krijgen van relaties tot verkoop- en projectgegevens.
Indien er een snel overzicht nodig is van bijvoorbeeld relaties, contactpersonen of gearchiveerde afspraken, dan zijn daarvoor twee standaard lay-outs waaruit gekozen kan worden. In deze uitleg wordt getoond hoe zo’n overzicht opgevraagd kan worden.
Instellingen
Ga in de relatiekaart naar Bestand > Afdrukken. Kies voor de juiste selectie in het pop-up scherm dat verschijnt. In dit voorbeeld kiezen we Instellingen:
Vervolgens verschijnt een dialoogvenster met de mogelijke opties waaruit men kan kiezen. (Bij historie en suspects kan een datumbereik worden opgegeven).
Hier wordt ook gekozen voor de gewenste lay-out van de lijst. Vink Lay-out aan en klik op het icoon met de drie puntjes om de lay-out te selecteren. In dit voorbeeld maken wij gebruik van het standaard en zeer uitgebreide overzicht “Archie Report” met code: RELATIE.
Nadat dit is geselecteerd en op OK is gedrukt verschijnt er een printdialoog waar de keuze kan worden gemaakt de gegevens af te drukken of te exporteren naar een Pdf-bestand of Excel sheet.
Via het afdrukvoorbeeld zijn alle gekozen gegevens keurig onder elkaar gerangschikt.
Contactpersonen
Ga in de relatiekaart naar Bestand > Afdrukken. In dit geval kiezen we in het dialoogvenster voor contactpersonen:
Vervolgens verschijnt een lijst met opties die je van de contactpersonen kunt opnemen. Een datumbereik kan hier worden opgegeven bij de optie Historie.
De standaard lijst die hiervoor gebruikt wordt is “Archie Report” met de code CONTACT. Deze lijst kan, net als bij relaties, afgedrukt of geëxporteerd worden naar een Pdf-bestand of een Excel sheet.