Als de Archie Help files op een netwerkdrive staan is de kans groot dat Windows niet toestaat dat u die bestanden opent. In dat geval moet u in het register de locatie van de Help files opnemen onder een bepaalde map.

Ga via ‘regedit’ naar het register en volg de volgende structuur:

HKEY_LOCAL_MACHINE

SOFTWARE

MICROSOFT

HTMLHelp

Hierin staan twee mappen:HHRestrictionsenItssRestrictions

In beide mappen staat een ‘UrlAllowList’. Open deze en voeg hier het pad naar de map Help onder Archie toe. (hierin staan de bestanden die met AeHelp.exe zijn uitgepakt). Bijvoorbeeld O:\ArchieSQL\Help

Als de mappen er nog niet in staan dan maakt u deze aan.

Mocht dit niet werken kunt u het volgende doen;

Microsoft recently released a security patch that makes it impossible to view CHM files that are stored on a network drive (as opposed to CHM files stored on your own computer). The help file will appear, but instead of the topic text you will see an error message “this page cannot be displayed”.
The security patch and its effects are fully described on Microsoft’s web site at http://support.microsoft.com/kb/896358
If you trust all the computers on your LAN or intranet (and the people using them), you can lower the restrictions on the Local Intranet zone to allow CHM files to be displayed with the following steps:
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate and then click the following subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\HTMLHelp\1.x\ItssRestrictions
If this registry subkey does not exist, create it.
3. Right-click the ItssRestrictions subkey, point to New, and then click DWORD Value.
4. Type MaxAllowedZone, and then press Enter.
5. Right-click the MaxAllowedZone value, and then click Modify.
6. In the Value data box, type 1, and then click OK.
7. Quit Registry Editor.
If this solution does not work for you, please see http://support.microsoft.com/kb/896358 for alternatives.

 0