FAQ

FAQ

Hoe maak ik een brief met Archie?

Om een brief te maken in Archie heeft u de volgende 4 zaken nodig:

Adresetiket

Brieftekst

Ondertekening

Lay-out

1. Zoek de relatie op waar u een brief naar toe wilt sturen. Bijvoorbeeld de relatiekaart van Archie. Activeer de juiste Contactpersoon.
2. Klik op het Brieven-icoon (zie rode pijl op de afbeelding) Archie maakt nu een etiket
Hoe maak ik een brief in Archie CRM

Wanneer er een voornaam bij de Contactpersoon is ingevuld, krijgt u de keuze tussen een formele of informele briefaanhef.

       Resultaat Formele briefaanhef:        Geachte heer Conijn,

       Resultaat Informele briefaanhef:        Beste Jaap,

 

3.  Archie start vervolgens automatisch door naar Brieven… Via de knop [Nieuw] maakt u een nieuwe brief en kunt u de tekst invoeren. Als u klaar bent kiest u voor [Opslaan].

4.  Koppel een lay-out en ondertekening.

Hoe maak ik een brief in Archie CRM, lay-out koppelen

5. Als het goed is ziet u nu de samengevoegde brief. Het etiket, de aanhef, de brieftekst en de ondertekening. Indien dat nog niet het geval is, moet men op het Samenvoegicoon klikken.

Hoe maak ik een brief in Archie CRM, samengevoegde brief

6. Klik op de knop [Afdrukken] om de brief te printen.

7. Archie drukt de brief af. Daarna vraagt Archie of u de brief wilt opslaan in de correspondentie bij de relatie:

Hoe maak ik een brief in Archie CRM, printen

8. Kies voor “Platte tekst” en voor “Betreftregel + brieftekst”.

9. U kunt onder correspondentie in de relatiekaart de betreffende brief terug zien.

 

Link naar dit antwoord

 0 

Hoe maak je een Etiket via Instelling of Contact?

Etiketten vormen een belangrijke schakel in de verzorging van uw mailingen. Als u een brief print wordt er voor alle Etiketten, die op dat moment op uw Etikettenbestand staan, een brief geprint. Het aantal etiketten dat is gemaakt, is bepalend voor het aantal brieven dat geprint wordt. U kunt Etiketten laten maken van al uw Relaties of van uw Selectiebestand. Ook kunt u Etiketten aanmaken van een afzonderlijke relatie als u daar even snel een briefje naar toe wilt sturen.

U kunt het dialoogscherm van de etiketten activeren via het etiketten-icoon rechts in het vak achter “Instelling” of “Contact”. U komt vervolgens in het aanmaakscherm. In het dialoogscherm ziet u bij “Huidige etiketten” het eerste etiket van de etiketten die u het laatst heeft gemaakt en die nu nog op uw persoonlijke Etikettenbestand staan.

Een etiket maken in Archie CRM

Onder het venster met Contactpersonen kunt u aangeven of het huis- of postadres moet worden gebruikt en of de briefaanhef formeel (Geachte heer…) of informeel (Beste…) moet zijn. Rechts onderin kunt u aangeven of uw Etikettenbestand moet worden geschoond of niet. Tenslotte geeft u op volgens welke lay-out de etiketten moeten worden aangemaakt. Als u de checkbox Etiket lay-out aanvinkt, wordt er een etiket aangemaakt volgens de etiket lay-out die daarachter vermeld staat. Vinkt u de checkbox niet aan, dan wordt er een etiket gemaakt volgens de lay-out die gekoppeld is aan de landcode van de relatie. Zie Tabellen (Instellingen Landen, kolom Etiket lay-out). Als er meer dan één Contactpersoon is bij de relatie, dan geeft u links in een “Tag”-venster aan van welke persoon of personen een etiket moet worden gemaakt.

Als u de knop [Maken] aanklikt, worden de etiketten aangemaakt.

Etiket maken in Archie CRM, etikettenbestand

Nadat de etiketten zijn gemaakt, krijgt u het hoofdscherm van de etiketten in beeld.

Hier kunt u door de door u aangemaakte etiketten bladeren en er verschillende bewerkingen mee uitvoeren. U kunt ze onder andere printen, met de knop [Ga naar Brieven] meenemen naar Brieven…, waar u een brief kunt maken en printen. Met de knop [Tekstverwerker] kunt u direct naar een externe tekstverwerker schakelen of via [Export] meenemen naar een ander programma, bijvoorbeeld een externe tekstverwerker.

Link naar dit antwoord

 0