Een CRM-systeem helpt je om de gegevens van je klanten te beheren en ondersteunt de verkoop. Om het systeem ten volle te kunnen benutten, heb je leads nodig. Maar hoe vind je goed gekwalificeerde leads?Wat is een lead?Een lead, oftewel een prospect, is een bedrijf of...
De mythe dat CRM alleen bedoeld is voor grote ondernemingen, of het exclusieve speeltje is van de afdeling sales en marketing, leeft nog steeds bij veel bedrijven. Het verschil tussen miniem relatiebeheer en CRM is vaak niet duidelijk en men heeft onvoldoende kennis...
CRM staat voor Customer Relationship Management. In brede zin is CRM software dus een programma waarmee je de relaties met je klanten beheert. Maar het heeft ook een business intelligence functie. Het betreft namelijk datagestuurde software die ervoor zorgt dat je...
Customer Relationship Management staat vooral bekend als een software tool om de interactie van bedrijven met huidige en toekomstige klanten te beheren en verbeteren. Dit verbeterende aspect is te danken aan de uitgebreide data-analyse die een CRM systeem kan...
De klantreis is een begrip dat uit de marketing komt. Het traject wordt daarmee aangegeven, inclusief de contactmomenten, tussen een relatie en een product of een dienst. De klantreis en CRM zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit komt door de mogelijkheid van...
Wat is CRM? het begrip Het begrip CRM is voor veel mensen niet geheel duidelijk. Je kan er relaties mee bijhouden, etiketten uitprinten en een klantoverzicht uitdraaien. Klopt allemaal, relatiebeheer is de basis van CRM, maar er is meer. Het uitgangspunt van CRM is de...