Klantenbinding op afstand: drie tips

Nu we allemaal weer zoveel mogelijk thuis moeten werken en die situatie ook nog wel eens de hele winter zo kan blijven, komen organisaties erachter dat de werkmethodes die ze dit voorjaar provisorisch hebben opgetuigd, nu een meer structureel karakter moeten krijgen....

Stapsgewijs naar de juiste CRM keuze

Hoe doorloop je een CRM selectietraject? Veel mensen denken bij de term CRM – Customer Relationship Management – aan software. En ja, je hebt een CRM-systeem nodig om dit goed in te richten. Maar het is veel meer dan alleen de software. CRM is de manier waarop een...

CRM: een kwestie van de juiste mindset

Veel bedrijven die hun sales willen verhogen en/of hun dienstverlening naar bestaande klanten willen verbeteren, kiezen ervoor een CRM-oplossing te implementeren. Wat ze zich vaak onvoldoende realiseren, is dat CRM alleen vruchten afwerpt als iedereen met klantcontact...

Relatiemanagement is ook ‘meten is weten’

Bij het woord relatiemanagement denken veel salesafdelingen vaak nog in termen van jaarlijks een flesje wijn en regelmatig een bakje koffie om te vragen of alles nog naar wens verloopt. Gezellige gesprekken die focussen op de bestaande dienstverlening. Natuurlijk is...
VoIP en Archie CRM

VoIP en Archie CRM

KPN is gestopt met telefonie via ISDN. Dat vraagt om nieuwe opties om het telefoneren zo eenvoudig mogelijk te maken en als het even kan ook nog goedkoper en met meer functionaliteit. Het antwoord is VoIP. Het alternatief, VoIP-telefonie (bellen via IP-netwerk), is...
Slim mobiel werken

Slim mobiel werken

Altijd en overal up-to-date Er wordt steeds meer gevraagd van sales-, marketing- en serviceafdelingen. Ze moeten altijd en overal op de hoogte zijn en op ieder moment kunnen reageren op een klantvraag of een verzoek van hun leidinggevende voor bijvoorbeeld de laatste...