+ 31 299 - 411 800 archie@archie.nl

CRM draagt bij aan stakeholders engagement

door | apr 21, 2016 | CRM

Technologieën die data over klantrelaties en social media interacties verzamelen en de opslag ondersteunen, zorgen voor de beste betrokkenheid onder stakeholders. Dit gaven ceo’s uit de media- en entertainmentsector aan in een onderzoek van Pricewaterhouse Coopers. 

Technologie verandert snel en de diverse communicatiekanalen en het consumentengedrag veranderen mee.

CRM draagt bij aan stakeholders engagement

Technologie biedt kansen

Voor ceo’s wordt het een steeds grotere uitdaging mee te veranderen om zo aan de verwachtingen van consumenten te voldoen. Tegelijk zien de ceo’s (61%) in dat de technologische vooruitgang ook hen – de organisatie – meer groeikansen biedt dan drie jaar geleden. En 89% zegt dat de technologische veranderingen eveneens van grote invloed zijn op de verwachtingen van hun stakeholders. Zij verwachten dan ook dat de wijze waarop zij de technologie gebruiken de komende jaren drastisch zal wijzigen.

CRM genereert stakeholders engagement

PwC vroeg aan de ceo’s welke technologie de beste stakeholders engagement genereert. Voor 80% was dit data & analytics, CRM-systemen komen met 65% van de stemmen op de tweede plaats, gevolgd door R&D innovatie met 53% en interactie en betrokkenheid via socialmediakanalen was het antwoord van 50% van de respondenten.

Integratie van tools

Onderzoek van Skyword and Researchscape toont aan dat de meeste organisaties vergelijkbare technologie inzetten. Zo gaf in hun onderzoek 37% aan CRM-technologie te gebruiken. Analytic-tools en social media scoren hoger met respectievelijk 47% en 46%. De kracht van Archie CRM is dat een combinatie van de meest gebruikte technologieën mogelijk is. Integratie met analytics en marketing automation om interacties op social media te volgen, verrijken het CRM-systeem en zorgen ervoor dat een organisatie gepersonaliseerde, relevante content kan leveren.